Ve středu 3. září večer se na obrazovkách TV Nova odehraje druhý díl podnikatelské reality show Jáma lvová. A bude to pořádná jízda. Od chytrých obojků pro krávy, přes latexovou módu až po návrat Priessnitzových zábalů.
Z farmy až do aplikace. Chytré obojky rozvířily vody studia
Do druhého dílu pořadu Jáma lvová vstoupili jako první dva muži – Daniel Rychlý a Hynek Závorka. Ti přišli s technologií, která má pomoci českým farmářům. Jejich značka Flocklock vyvíjí chytré obojky pro dobytek, které přes aplikaci sledují pohyb i zdravotní stav zvířat.
Svoji prezentaci pojali hodně originálně, sami ji nazvali bizarní. „Ten produkt je ale sám o sobě hodně seriózní a řeší dost vážné problémy,“ vysvětlil Hynek Závorka. Jeho kolega Daniel přidal poznámku směrem k investorům: „Uvidíme, jestli to jsou lvi nebo jen koťata.“
Nadšení však rychle vystřídala skepse, a to zejména ze strany realitního investora Libora Váky, který uvedl, že sám monitoruje lesní zvěř a v projektu žádný větší potenciál nevidí. Napětí ve studiu by se dalo krájet.
Zábaly jako cesta z rozvodu. A latex jako manifest sebevědomí
Silnou osobní výpovědí zaujala Martina Štefánková, zakladatelka značky Mamavis. Do podnikání se vrhla během těžkého životního období. „Podnikání jsem rozbíhala při rozvodovém řízení, měla jsem dvouletou holčičku a finanční stránka mě donutila více se snažit,“ popsala.
Jejím produktem jsou moderně zpracované Priessnitzovy zábaly. A i když jde o tradiční metodu starou přes dvě stě let, paní Martina ji chce dostat zpátky do povědomí, a to přes nemocnice, lékárny i běžné domácnosti.
Kontrastem k terapeutickým zábalům byla prezentace Marie Kirsten Kronové, která se představila jako „latexová královna“. Její značka Kirsten Vaams kombinuje latex s klasickými látkami. „Latex je multimiliardový byznys. Přicházím se svými nápady, svým uměním a svou vizí,“ uvedla ve studiu.
Jejím cílem je udělat z latexu běžnou součást šatníku a otevřít v Česku první showroom. Za 20procentní podíl žádá investici 1,2 milionu korun.
Dvanáct let dřiny, červený koberec a dřevěný motýlek
Na závěr večera dorazil Ctirad Sára, který má s podnikáním nejdelší zkušenost ze všech. Jeho značka BeWooden funguje už dvanáctým rokem a specializuje se na dřevěné módní doplňky.
„Naše produkty se dostaly na červený koberec v Hollywoodu nebo prezidentská setkání,“ pochlubil se. Nově by chtěl získat licence na značky jako Harry Potter nebo Pán prstenů. Největší pozornost investorů přitáhl symbol značky, tedy dřevěný motýlek. Diskuze se točila kolem otázky, jestli má takový doplněk v dnešní módě ještě své místo, nebo jestli už jde jen o retro styl.
Reality show Jáma lvová běží každou středu ve 21.55 na Nově. V dalším díle se opět objeví podnikatelé, kteří věří svým snům a doufají, že jim lvi pomohou prorazit.

Pondělní díl Ulice: Dohody, hádky i nečekaná spojenectví
Zdroj: Jáma lvová, TV Nova, ONEPLAY